Postat de:

Eugen Dumbrava

pe 20 Ianuarie 2015

Ce spun studiile?

Întrucât gestionarea emoțiilor ramâne un instrument foarte util pentru liderii eficienți, am realizat un studiu în vara anului 2013, în patru companii, considerate a fi lideri de piață pe segmentul lor de activitate, cu scopul de a observa care este impactul emoțiilor negative asupra autocontrolului. În studiu, au fost implicați 94 de participanți, majoritatea aflați în poziții cheie, având vârste cuprinse între 24-57 de ani, 39 fiind bărbați și 55 femei, 88 cu studii superioare și 6 cu studii medii. Datele obținute au confirmat că oamenii cu valori mari ale emoțiilor negative aveau un nivel scăzut al autocontrolului.

De asemenea, autocontrolul poate scădea odată cu creșterea vârstei. S-a confirmat, de asemenea, că mediile puternic competitive pot fi considerate surse ale emoțiilor negative la locul de muncă. Chiar dacă nu am avut suficiente indicii despre cultura organizațională a companiilor implicate în studiu, pentru a ști în ce mod este realizat controlul sau în ce fel este perceput de către angajați, am presupus totuși că emoțiile negative au intensități diferite în cele patru companii evaluate.

Ce te sâcâie mai mult?

De câte ori ai întâlnit la job cerințe extreme sau aberante, comunicate distorsionat sau toxic, o încărcare mare a rolului tău, termene-limită imposibile sau vreo amenințare de pierdere a slujbei, fii sigur că acestea au însemnat tot atâtea prilejuri de pierdere a energiei emoționale, care în timp duc la epuizare. Când te întrebi, ca lider sau ca...

Citeşte tot articolul
Postat de:

Cristina Crintea

pe 8 Decembrie 2014

„Am fluturi în stomac ", „am un nod în gât", „m-am simțit ca un sloi de gheață”. Vă amintiți de câte ori ați spus sau ați auzit în jurul vostru aceste fraze? 

Multe evenimente din viața noastră de zi cu zi declanșează puternice reacții emoționale. În ciuda omniprezenței unor astfel de experiențe este, uneori, dificil să ne găsim cuvintele potrivite pentru a le descrie. Adesea zugrăvim emoțiile noastre prin metafore. În ciuda a ceea ce știm intuitiv despre emoții și a importanței lor evidente în viețile noastre, am putea avea unele dificultăți în găsirea exactaă a cuvintelor potrivite, în momentul în care ni se cere să le descriem sau să le definim. 

Una dintre metaforele utilizate atunci când vorbim despre rațiune și simțire este cea stăpân - sclav: înțelepciunea rațiunii care controlează ferm impulsurile periculoase, emoțiile pe care le suprimă, le canalizează sau le armonizează.

Metafora stăpân - sclav afișează în primul rând rolul inferior al emoției, ideea că emoția este în sine primitivă, mai puțin „inteligentă”, o „bestie” care poate fi cu greu stăpânită, mai puțin de încredere și mai periculoasă decât rațiunea, și, prin urmare, trebuie să fie controlată de aceasta. Însă, fără emoții, noi, oamenii, am avea prea puține cuvinte de vorbit și nici un motiv special pentru a ajunge unii la alții. Afectele motivează nevoia noastră de a ne juca și de a vorbi. Emoțiile încurajează oamenii să sape „adânc în sufletele” lor, să găsească empatie, să își comunice preocupările majore cu sinceritate și să spere că sentimentele lor profunde vor fi împărtășite...

Citeşte tot articolul
Postat de:

Eugen Dumbrava

pe 26 Noiembrie 2014

Oamenii activi știu că munca ocupă cel mai spațios interval al zilei: nu mâncăm opt ore, nu ne spălam opt ore, nu mergem la cumpărături opt ore zilnic  -  deși aici e posibil să existe excepții. Munca, la rândul ei, este îmbibată de emoții - pozitive sau negative.   

 Rolul emoției în organizații a fost puțin înteles înainte de anii 90. Unele studii (Hochschild, 1983) au început să examineze strategiile de gestionare a emoțiilor la însoțitorii de zbor. În spatele acestei profesii (care este foarte dependentă de abilitatea de a realiza un efort emoțional ridicat și prescrisă ca o condiție de a păstra slujba respectivă), Hochschild a determinat că aproximativ un sfert din job-urile predominant masculine și aproape jumătate din cele predominant feminine, din forță de muncă din America, necesită un efort emoțional intens. Rezultatele unor astfel de studii au avut implicații practice pentru organizațiile care furnizează servicii. De exemplu, rezultatele privind influența pe care colegii și clienții o au asupra efortului emoțional arată că este în interesul organizațiilor prestatoare de servicii să mențină bunele relații între membrii personalului, chiar dacă au un control redus asupra clienților. Aceasta se potrivește cu perspectiva că percepțiile clienților despre calitatea serviciilor depind în mare măsură de calitatea relațiilor existențe la nivelul organizației. 

 Realitatea de acasă ori de  la locul de muncă este inerent emoțională.

  Paradoxal, realitatea dintr-o firmă este în mod inerent emoțională. Însuși modul în care oamenii se...

Citeşte tot articolul

Search form

Newsletter

Primesti un email cu cele mai recente articole!