Error message

  • Deprecated function: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; ctools_context has a deprecated constructor in require_once() (line 113 of /home/r60740spat/public_html/sites/all/modules/ctools/ctools.module).
  • Deprecated function: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; ctools_context_required has a deprecated constructor in require_once() (line 113 of /home/r60740spat/public_html/sites/all/modules/ctools/ctools.module).
  • Deprecated function: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; ctools_context_optional has a deprecated constructor in require_once() (line 113 of /home/r60740spat/public_html/sites/all/modules/ctools/ctools.module).
  • Deprecated function: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; panels_cache_object has a deprecated constructor in require_once() (line 113 of /home/r60740spat/public_html/sites/all/modules/ctools/ctools.module).
  • Deprecated function: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; views_display has a deprecated constructor in include_once() (line 3478 of /home/r60740spat/public_html/includes/bootstrap.inc).
  • Deprecated function: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; views_many_to_one_helper has a deprecated constructor in require_once() (line 113 of /home/r60740spat/public_html/sites/all/modules/ctools/ctools.module).
Postat de:

Andreea Oprea

pe 24 Noiembrie 2014

Se întâmplă de multe ori ca părinți profund implicați în educația copiilor lor și preocupați să le ofere oportunități de instruire cât mai variate să dea puțină atenție trăirilor emoționale ale acestora sau să nu știe cum să-i ajute atunci când se confruntă cu tristețea, supararea, frica, nesiguranța, furia, frustrarea, rușinea sau vinovația.

Unii părinți obișnuiesc să ignore sau să minimalizeze importanța emoțiilor copiilor. Ei se concentează pe oprirea cât mai rapidă a exprimării emoționale căutând mijloace de a le distrage atenția de la ceea ce simt.  Există și situații în care copii sunt criticați, certați și chiar pedepsiți atunci când exprimă furie sau frică. Unii părinți consideră că emoțiile negative ale copiilor sunt „anormale” pentru că nu există motive serioase (copii nu se confrunta cu dificultățile adulților), sau pur și simplu pentru că reprezintă o formă prin care copilul îi manipulează. Alții cred  că discutarea despre aceste emoții nu ar face decât să înrautățescă lucrurile și se tem că a trăi emoția va conduce automat la pierderea controlului.

Emoțiile negative sunt trecute cu vederea și pentru că sunt considerate nocive pentru dezvoltarea copiilor, ar putea avea legătură cu caracterul urât sau cu slabiciunea. Aceste modalități de a gestiona emoțiile negative ale copiilor au efecte nedorite, pentru că îi  învață că ceea ce simt este greșit sau lipsit de importanță, de aici apărând  incapacitatea de a-și regla emoțiile, sursă a  acțiunilor impulsive, dificultăților de concentrare și relaționare.

În mai puține cazuri, dar cu aceleași...

Citeşte tot articolul
Cum corectăm greselile copiilor?
Postat de:

Andreea Oprea

pe 8 August 2014

Sunt binecunoscute si des folosite expresiile a gresi e omeneste, din greseli invata omul, nimeni nu e perfect si totusi pare sa nu fie atat de simplu. Societatea, scoala si parintii rasplatesc performanta, lauda inteligenta si realizarile, in timp ce greselile sunt mai degraba sanctionate.

Crescand intr-un mediu in care performanta este mult valorizata, copiii resimt puternic presiunea de a avea succes si pot intelege ca pentru aceasta trebuie sa evite cu orice pret greselile.

 

Doua dintre scenariile pe care parintii le folosesc pentru a-si corecta copiii incurajeaza credinta acestora ca este rau sa greseasca. Ambele isi dovedesc ineficienta datorita urmarilor pe care le au.

 

Scenariu 1: EXAGERAREA

Unul dintre ele este acela in care parintele exagereaza fapta copilului, tipa, il ameninta, il pedepseste, ii tine o predica despre cum era normal sa procedeze si chiar il jigneste (confundand copilul cu comportamentul sau).

In acest caz copilul va invata numai sa se teama de reactia parintelui si va repeta comportamentul nedorit atunci cand nu se simte amenintat. Este foarte posibil ca el sa nu inteleaga ce este de facut fiind preocupat mai degraba sa scape de nemultumirea parintelui si de consecintele ei.

Daca copilul nu se simte acceptat si inteles de parinti va invata sa-si ascunda greselile si sa caute acceptarea in alta parte.

 

Scenariu 2: SUPRA-PROTECTIA

Un alt scenariu este acela in care parintele isi indruma copilul in fiecare clipa...

Citeşte tot articolul

Search form

Newsletter

Primesti un email cu cele mai recente articole!